onsdag 16 april 2008

Anne goes international

Jag anslöt nya bloggen till mitt google-analytics-konto i förrgår, och nu var det dags att kolla rapporterna för första gången. Jag kan genast dra ett par mer eller mindre överraskande slutsatser:

-På min gamla blogg begränsade sig besöken från annat land än Sverige till fem från Tyskland, ett från Finland och ett från Storbritannien.
Till den nya bloggen har det på bara ett par dygn hittat två fransmän, två amerikaner, en britt, en indier, en turk samt en egyptier från staden Asyut. Egyptiern har dessutom läst två sidor och spenderat 3 minuter och 17 sekunder på bloggen, så antingen är egyptiern inte infödd egyptier eller så är han/hon mycket språkintresserad. Du mystiske egypten-person kanske kan ge dig till känna och berätta hur du hittade till min blogg?
Slutsatsen jag kan dra är att blogspot är mer internationellt än blogg.se. Vilket säger sig självt.

-Tre besökare har redan varit inne på bloggen mellan nio och fjorton gånger. Vad tråkigt för dem att jag bara lagt ut gammalt material de senaste dagarna. Men nu ska det bli ändring, nu när flytten är klar.

-En enda person har hittat till min blogg direkt, dvs genom att skriva in adressen i sin internetläsares adressfönster. Det måste vara jag själv.

Inga kommentarer: