måndag 18 maj 2009

Det här med twittrandet

Jag reggade mig på twitter för ett tag sen. Mest för att jag ville kolla vad alla kändisar som enligt ryktet finns där skriver. Jag följer favoriter som Jimmy Fallon och Tina Fey, men ärligt talat har jag inte orkat engagera mig särskilt hårt.

Från början fanns inte heller någon tanke på att jag själv skulle skriva något. Det där med microbloggandet har inte samma tjusning som "riktigt" bloggande för mig. Jag uppdaterar min status på facebook högst någon gång per dag och det är ju samma sak. Men nu har jag ändå funderat på om jag skulle ge det en chans, det kanske är roligt. Ewa förespråkar det ju, kanske ska även jag ge det en chans?

Vi får se. Skulle jag få för mig att skriva något kommer det att stå här.

2 kommentarer:

Ewa sa...

Jag tycker det känns lite lagom meningsfullt eftersom jag lagt in en länk som visar mina tweets på bloggen. Men det hade ju gärna fått vara fler man känner som twittrar... På den här sidan Atlanten pratas det inte om annat än Twitter just nu, men majoriteten av min bekantskapskrets är ju trots allt svensk.

Anonym sa...

Jag använder Bloggy.se och har tvingat alla mina systrar att regga sig där också. Det blir fler kommentarer där och lite mer som att läsa någons dagbok. Ganska kul komplement till bloggen som i mitt fall blir mer krönike-format.