onsdag 13 maj 2009

Tack Bostaden i Umeå AB

Vårt kommunala bostadsföretag må vara en rikig utsugare som tar absurda hyror och har väldigt ojämn kvalitet på sina kvartersvärdar, men på senare tid har de gjort en del saker jag är nöjd med.

1. Öppnat bredbandsnätet. Nu har vi den eminenta bredbandsleverantören T3 (som avvisar IPRED och vägrar spara användaruppgifter av hänsyn till sina kunders integritet) och hundra megabyte lina.

2. Infört sortering av komposterbart material. Det är bra på alla möjliga sätt. Vi slipper ha matrester i "vanliga" soppåsen, bönderna får högklassig mull till sina åkrar.

3. Tagit med TV8 och Kanal9 i sitt standardkanalutbud. Det fick jag reda på idag, när jag hade tråkigt och hittade ett gammalt exemplar av den lilla foldern "kundnyttigt" som de skickar hem till sina hyresgäster med jämna mellanrum. Tydligen har kanalerna funnits där sedan första april.
Jag är överlycklig, detta betyder nämligen att jag kan återuppta min tradition att se Oscars-galan live nästa år, vilket jag inte kunnat på ett tag till min stora besvikelse. Tack, Bostaden.

Inga kommentarer: