torsdag 28 maj 2009

Tips till hårdrockare med samvete

Nu tänker jag faktiskt göra gratisreklam. Och nej, företaget har inte skickat mig några av sina produkter mot att jag skriver om dem (tyvärr), jag hyllar dem enbart för att jag tycker konceptet är bra. Affären i fråga heter Blodröd och säljer något så ovanligt som fair-trade tillverkade T-shirts med hårdrockstryck i ekologisk bomull.

Makens band har fått rabatt på stället och maken har redan köpt tre tröjor. Han påstår att det inte finns skönare tröjor, och dessutom är de snygga. Utbudet i webshopen innehåller endast en dam- och en herrvariant, men har man tur och bor i Umeå kan man besöka butiken där det då och då dyker upp limited edition-serier med andra motiv. Är dödskallar och zombies din kick ska du definitivt gå dit.

Det bästa är ändå butikens slogan för kläderna - Dress evil, feel good.


Inga kommentarer: