torsdag 28 maj 2009

Prövad

Igår skrev jag kursprov i Medicinsk grundkurs, och det kändes som att det gick rätt bra. Det var ett par-tre frågor där jag inte var helt säker och chansade en del, men resten var inga större problem. Det kanske inte bli högsta betyg men definitivt godkänt, skulle jag tro.

Det känns väldigt skönt att kunna lägga första kursen till handlingarna, nu kan jag fokusera på sånt som jag varit tvungen att försaka och försumma, till exempel ogräset. När jag har druckit upp morgonkaffet ska jag ta med mig kära dottern ut och rensa. Maskrosorna blommar, och dessutom har jag efter intensivt googlande lyckats ta reda på att det förhatliga ogräset heter groblad och måste grävas upp innan det går i frö, så det blir något av ett projekt.

Ja just det, jag ska ringa och skälla på kvartersvärden också.

1 kommentar:

jyttelisa sa...

Bra jobbat!! Och lycka till med utskällningen.Jag tycker att det är deras jobb att gräva upp skiten och lägga en ny gräsmatta.

Kram Jytte