torsdag 17 juli 2008

Kulturfyra om jazz och tidsfördriv

Torsdag, dags för kulturfyra.

1. Vad betyder jazz för dig?
Personligen är jag inte så förtjust i jazz. Särskilt inte när alla ska spela solo samtidigt (är det det som kallas acid jazz?). Soft jazz på låg volym i bakgrunden i rätt sammanhang klarar jag av, men det är inget jag väljer att lyssna på.

2. Vilken musikstil gillar du bäst?
Min musiksmak är mycket varierad, men jag skulle säga att favoriten är klassisk rock samt inslag av både pop och hårdrock.

3. Idag ska jag se en artist jag gillar väldigt mycket: Christian Kjellvander. Hans låtar är både musikaliskt bra och har bra texter. Hur viktiga är texterna i musiken för dig?
Det beror på musiken. Vissa låtar gillar jag nästan enbart på grund av texten, i andra är sången mest ett melodiinstrument. Men jag föredrar musik där jag kan höra vad som sjungs.

4. Jag ska försöka få en bra plats framför stora scenen idag och sitta där emellan konserterna också. För att inte förlora platsen. För att få tiden att gå ska jag ha med en bra bok. Min ena son brukar spela spel på sin mobil när han måste få tid att gå medan han sitter och väntar. Hur gör du för att få tiden att gå när du måste sitta still på en plats i minst en timme?
Läser en bok eller lyssnar på musik eller ljudbok i mobilen.

1 kommentar:

Din vän sa...

Torsdag igen:)
Ny kulturfyra om du har tid och lust:
http://kulturbloggen.com/?p=735