tisdag 15 juli 2008

Mitt bästa köp

Män: Hoppa över detta inlägg!
Kvinnor: Se hit!

Aftonbladet har idag en artikel om menskoppen som ett miljövänligt alternativ till bindor och tamponger. Jag kan bara falla in i ledet och hylla denna underbara uppfinning. Har en sedan ett flertal år tillbaka och anser den vara ett av de bästa köp jag gjort.
Anledningar till att skaffa en:

- Mindre bakteriebildning än vid tamponganvändning, då den inte suger åt sig fukt
- Man har alltid sitt mensskydd med sig
- Man kan sova med den
- Man kan bada med den (den skyddar dessutom så inte bakterier från vattnet kan ta sig in)
- Den är miljövänlig
- Den är billig i längden (269 skr / 10 år = drygt 2,25 skr / mån)
- Man har inget snöre som hänger ut
- Överlag känns det fräschare

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag köpte en menskopp, men trivdes inte med den. Den läckte vid ett par tillfällen dessutom gjorde det ont som fan när jag tog ut den.

Men många har lovordat den här lilla tingesten, så jag antar att jag antingen använde den fel eller använde fel storlek. Jag ville prova eftersom tamponger ibland kan ge mig svamp och irritation.