fredag 4 juli 2008

Veckans topp fem: Irritationsmoment

Jag lovade att bättra mig efter förra veckans missade femma. Jag vet inte om denna är så fantastisk, men den kom i alla fall till stånd...
Denna vecka handlar veckans topp fem om saker man irriterar sig på. Om du vill vara med, lämna en kommentar här med en länk till ditt bidrag.

Här är mina irritationsmoment.

1. Betaltoaletter. Särskilt sådana som bara accepterar fem- eller tiokronor. I dagens samhälle används allt mindre kontanter och att ha ett mynt i den valören liggande i börsen är inte längre en självklarhet. Hitta på ett annat system.

2. Folk som inte använder blinkers. Förstå att ni, förutom att ni är en trafikfara även irriterar era medtrafikanter inkl. cyklister och gående gränslöst.

3. När kaffet är slut på morgonen. Då är halva dagen förstörd.

4. Gapiga tonåringar som gapar i gäng, i par eller ensamma i sin mobiltelefon.

5. Reklam. Särskilt sådan som tvingas på en före filmen eller klippet man egentligen vill se. Internetreklam som blinkar är också riktigt irriterande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här är mina svar. Och efter att ha suttit länge och funderat på saker som irriterar mig är jag nu så irriterad att jag måste äta en påse Riesen och dricka lite vin.

http://tureson.blogg.se/2008/july/fem-javla-irritationsmoment.html

Anonym sa...

Tyckte det här var en rolig utmaning! Titta gärna in, för jag har haft noll besökare i tre dagar på rad och börjar känna mig utfryst ;-)
http://fuskmamma.blogspot.com/2008/07/veckans-topp-5-irritationsmoment.html