måndag 28 juli 2008

Själv på bio

Jag och maken kom här om dagen fram till att egentidsfördelningen oss emellan blivit rätt skev på sista tiden, så jag bestämde mig för att gå på bio idag. I brist på tillgänglig tjejkompis gick jag själv. Filmen var Sex and the City, som jag inte kommit mig iväg och se tidigare.

Det var andra gången i mitt liv som jag gick på bio ensam. Första gången var 2003 när jag ville gå och se Return of the King för tredje gången och alla jag kände hade sett den redan. Jag skulle definitivt kunna tänka mig att göra det oftare och förstår inte varför det är så få som gör det.
Vi kan se film ensamma hemma, så varför inte på bio?

Dessutom slipper man folk som pratar med en under filmen. Inte för att någon jag känner gör det. Det borde vara fängelsestraff för sånt.

För övrigt tycker jag det är konstigt att vissa recensenter tycker att filmen bara handlar om "kläder, skor och handväskor". Har de recensenterna sett filmen över huvud taget? Till skillnad från så många pang-pang-filmer finns det faktiskt en hyfsat bra handling i SATC.

Inga kommentarer: