måndag 14 juli 2008

Soligt för tredje dagen i rad

Vaknar till ännu en solig dag.
Det är så klart trevligt med sol och värme, men jag får också lätt lite ångest om det är bra väder. Det känns som om man måste vara ute och göra någonting sommaraktigt som att bada eller fara till Gammlia och titta på djuren eller fixa trädgården eller nåt.

Jag kanske bara vill sitta inne just idag? Se det går inte, för det är soligt. Om man inte har gjort somriga saker fast det varit soligt måste man stå till svars för det när man kommer tillbaka från semestern.
Då är det nästan bättre om vädret varit lite halvdåligt, man kan gnälla över det och låtsas att man skulle ha hittat på en massa saker bara solen visat sig oftare.

Vilken tur för mig att jag faktiskt HAR lust att vara ute idag. Det blir lite lugn utevistelse hemmavid, tack vare busstrejken. Skönt. På sin höjd kanske vi går till Nydalasjön.

För övrigt tycker jag inte om att sola. Det är bland det värsta jag vet. Det är skittråkigt att bara sitta/ligga där, jag har inte ro att göra det en längre stund. Dessutom blir det så varmt och svettigt, jag hatar att bli klibbig på hela kroppen.
Då är det bra att ha barn att skylla på, jag hinner inte sola om jag ska ha koll på dottern när hon far omkring som ett litet, speedat troll.

Jag får förstås inte en så snygg bränna eftersom jag är lite mer påklädd än bikini när jag är ute, men det har jag faktiskt blivit för gammal för att bry mig om. Så det så.

Malignt melanom ökar

Inga kommentarer: