fredag 11 juli 2008

Veckans topp fem: Häftiga människor

Denna vecka handlar veckans topp fem om de människor du tycker är häftigast i världen. Det är upp till dig hur du definierar just häftig.

Om du vill vara med, lämna en kommentar med en länk till ditt inlägg så vi andra kan gå in och läsa.

Här är mina häftigaste:

5. Annie Lennox. Hon är popstjärna med en stor medmänsklighet och engagemang för andra, vilket är häftigt. Att dessutom hålla fast vid samma frisyr i snart trettio år går inte heller av för hackor.

4. Bruce Dickinson. Att vid den åldern klara av att studsa runt på scen i två-tre timmar är häftigt. Att han dessutom ha varit (är?) en höjdare på fäktning samt kan flyga ett jättestort flygplan gör honom jättehäftig.

3. Keith Richards. Att överhuvudtaget kunna stå upp längre stunder efter det liv han har levt är häftigt.

2. Johnny Depp. Att välja så annorlunda och krävande roller som han gör, när han hade kunnat spela "pretty boy" och håva in miljoner utan att anstränga sig är häftigt. Dessutom verkar han ganska häftig som person.

1.
J.K. Rowling. Jag tycker det är jättehäftigt att ha en sån fantasi som hon visar prov på i sitt författarskap. En förmåga att komma på en jättebra historia och knyta ihop den, få allt att passa och jobba åt samma håll. Samtidigt som det är otroligt underhållande. Att ha fått massor av barn att börja läsa är häftigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här är mina svar:

http://tureson.blogg.se/2008/july/haftiga-manniskor.html

Anonym sa...

Mitt internet har varit nere, så den här veckan har jag åtminstone en ursäkt till mina sena svar!!

http://fuskmamma.blogspot.com/2008/07/veckans-topp-5-hftigaste-mnniskorna.html