lördag 26 juli 2008

Veckans topp fem: Stressfaktorer

I går hann jag inte göra någon veckans topp fem, det var min enda lediga dag den här veckan och typiskt nog blev det en jättestressig dag när allt skulle hinnas med. Följdaktligen handlar denna veckas topp fem om stressmoment. Vad stressar upp dig mest?

Om du vill vara med, lämna en kommentar med en länk till ditt inlägg så vi andra kan gå in och läsa.

Här är mina svar:

5. Packningsstressen. Vilken man kan tycka att jag som har rest hyfsat mycket i mitt liv borde ha kommit över, men icke. Jag måste skriva listor på vad som ska packas, sedan känner jag ångest över om jag glömt att skriva något på listan. Tar jag med mig rätt kläder, för mycket, för lite? Behövs patientbrickan och vaccinationskortet? Har vi tillräckligt många blöjor till dottern? Går allt att lyfta till slut?

4. Provrumsstress. Man måste välja ett par byxor, en tröja eller en klänning. Ingenting sitter bra, man klär på sig, hämtar nya plagg, klär av sig, provar, klär på sig, osv. Jag gillar inte att shoppa kläder.

3. Svårt att sova. När man ligger där och vrider sig och tittar på klockan. Om jag somnar nu hinner jag sova sex timmar, om jag somnar nu hinner jag sova fem timmar, osv. Ju längre tiden går desto svårare blir det att somna. Det enda man tänker på är hur omöjligt det kommer att kännas att stiga upp.

2. Brist på pengar. När man sitter där med räkningarna och undrar om det blir blodpudding fem dagar i veckan, då blir jag stressad.

1. Att försova sig. Det är pinsamt, man hinner inte äta frukost och hela dagen börjar verkligen helt fel. Efter att jag har försovit mig verkar allt annat gå galet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Plötsligt kom jag på att det har varit fredag igen. Snacka om semesterhjärna...Här kommer listan:
http://fuskmamma.blogspot.com/2008/07/veckans-topp-5-stressfaktorer.html

Hoppas ni har det gott i värmen. Hörde att det ska bli svalare norröver. Jag skulle åkt till Umeå idag, men besparade mig den stressen. Kanske springer vi på varandra på stan i september istället :-)

Anonym sa...

Och alla dina stressmoment hade kunna varit med på min lista också. Hatar provrum och att försova mig!