torsdag 31 juli 2008

Kulturfyran om tv-serier

Torsdag och åter dags för Kulturfyra. Denna gång handlar den om tv-serier.

1. Vilken TV-serie har du tyckt var mest nyskapande och varför?
Jag tyckte 24 var väldigt nyskapande när den kom, med parallella rutor med scener filmade ur olika perspektiv och hela konceptet med realtid. Sedermera har jag hört från (o)säkra källor att det här med realtid har Days of our lives kört med i typ trettio år... =)

2. Vilken TV-serie tycker du var mest slöseri med sändningstid?
I princip alla svenska serier som någonsin visats på trean, fyran eller femman, typ Skilda världar, Tre kronor, En fyra för tre.

3. Vilken TV-serie från förr skulle du helst vilja se ny producerad?
Svår fråga. Antingen skulle de inte vinna på att nyproduceras (Nord och syd, Familjen Macahan) eller så vill man inte se dem igen (Dallas, Falcon Crest). Jag gillade En röst i natten, så jag väljer den.


Huvudpersonen Jack Killian i En röst i natten

4. Om du själv fick göra en TV-serie, vad skulle den handla om och vilken roll skulle du vilja ha?
Ännu svårare fråga. Det skulle nog vara en dramakomedi typ Sex and the City eller Vänner, och jag skulle så klart spela huvudrollen. Förutsatt att detta händer i ett parallellt universum där jag är en skitsnygg, talangfull skådespelerska. I denna värld skulle det nog vara bäst om jag var tredje statisten från vänster...

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra val, inte minst pga den sötaste kvinnliga skådespelarskan ever: Wendy Kilbourn.