måndag 9 juni 2008

Jag överlevde lördagen

I lördags fyllde maken år och vi firade honom som sig bör med en riktig fest. Jag tror klockan var halv fyra när jag gick i säng, och därför tyckte jag mig ha rätten att ta semester från bloggen igår.
Allt blev dock mycket lyckat, gästerna hade trevligt, smörgåstårtan blev god, ölen räckte och dottern hade det alldeles förträffligt hos sin barnvakt över natten.

Nedan följer kvällens bästa replikskifte:
Festdeltagare A och B diskuterar tatueringar.

Festdeltagare A: -Men den där då, den där pingstkyrketatueringen? Är du pingstvän,eller? (Festdeltagare B visar upp underarmen där det bland spindelnät och tribaler sitter symbolen för Kristus, han pekar och förklarar)
Festdeltagare B: -Det kallas Kristus monogram, det är grekiska bokstäverna för C och R som står för...
Festdeltagare C: -CREEDENCE!!!

Inga kommentarer: