fredag 13 juni 2008

Veckans topp fem: Naturfavoriter

Just nu är det sommar, och naturen visar upp sig i all sin prakt. Därför handlar denna veckas topp fem om naturen. Vilka naturfenomen gillar du? Det kan vara allt från knotiga rötter till orkaner. Allt som hör naturen till går bra, kort sagt.
Vill du lämna ett bidrag, skriv en kommentar under det här inlägget med en länk till ditt inlägg.
Undrar du vad veckans topp fem är för något, läs här.

Här är mina naturfavoriter:

1. Stora, mossbevuxna stenar. Och stora träd. Det får mig att minnas att min stund på jorden är ganska kort.

2. Midsommarblomster. Den vackraste blomman jag vet.



3. Snötäckta träd. Lika lummigt som på sommaren, fast på vintern.

4. Vattenfall. Nedan det första jag såg, Jokkfall.


5. Midnattsol och norrsken. De två får slås ihop som företeelser som bara finns nära polerna. Jag har växt upp med dem och jag saknar dem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mina svar! (Jag vill ha pluspoäng för att jag gör allt för att hänga med trots att jag inte har något internet hemma!)

http://tureson.blogg.se/2008/june/naturliga-favoriter.html