onsdag 11 juni 2008

Sommar, sommar, sommaaar

Varje år studerar jag listan över sommarpratare, skriver ner datum och namn och ger mig själv en mental påminnelse att försöka leta reda på P1 bland FM-kanalerna.
Jag minns min barndoms sommarpratare. Radion stod på i bakgrunden och det var jättemysigt. Men nu för tiden blir det inte av.
I år ska det dock bli ändring. I år ska jag lyssna på följande:

21/6 Fredrik Lindström (garanterat underhållande)
29/6 Margot Wallström
5/7 Jonas Wahlström (chef för Skansenakvariet)
12/7 Tina Nordström (mat-Tina)
13/7 Björn Ulvaeus
7/8 Per Hallberg (oscarsbelönad ljudtekniker som jobbat på bland annat Bourne-filmerna)
8/8 Boris Grigorjev (KGB-överste, bosatt i Moskva)
15/8 Mikael Tornving

Årets sommarvärdar i P1
Jens Lapidus, Robyn och Dolph Lundgren sommarpratar
Årets sommarpratare presenteras
Här är årets sommarpratare

1 kommentar:

jyttelisa sa...

Jag kommer ihåg somrarna för. Det var alltid lika spännande att lyssna på sommarpratarna. Tur att det fortfarande är nånting som är som förut på radion.Måste se om det går att höra på nätet. Det går inte på radion.Missar ju också en del när vi reser til Rom. Kramar till Er alla tre, och godnat.Jytte