fredag 6 juni 2008

Veckans topp fem: Fantasifemman

Denna veckans topp fem hämtar sin inspiration från TV-serien vänner. I det aktuella avsnittet myntar Ross uttrycket "the list" (i min översättning "femman") som alltså handlar om en lista på fem kändisar man har tillåtelse av sin partner att ligga med om man skulle få chansen. Låt oss först se hur det gick för Ross, eftersom det är så roligt:



Men, för att göra det hela ännu lite roligare myntar jag nu uttrycket "fantasifemman" där vi inte begränsas till nulevande och verkliga personer. Du kan alltså välja Elvis, eller Wolverine, eller vem du vill. Om du vill vara med, lämna en länk till ditt bidrag i en kommentar till det här inlägget.

Här är min variant:

5. Bono årgång '93. När U2 var på sin höjdpunkt med ZOO TV var även deras sångare Bono i sina bästa år.


4. En ung Paul Newman. Oj, vad varmt det blev här helt plötsligt.


3. Dr. Ross. George Clooneys genombrottsroll i Cityakuten. Jag slutade se serien när dr. Ross fick sparken.


2. Aragorn. Behöver ingen motivering.


1. Robin Hood. Min första kärlek. Här i Kevin Kostners tappning, men han är bara en blek kopia av hjälten i mitt elvaåriga huvud när jag läste boken. Honom kan ingen någonsin slå.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag saknar visserligen dator men svara på veckans femma hinner jag alltid!

http://tureson.blogg.se/2008/june/fantasifemman.html

Anonym sa...

Herregud Anne! Det här tog mig typ två timmar!! Vilken pärs, men nu har jag sammanställt en lista som borde lamineras snarast ;)

http://fuskmamma.blogspot.com/2008/06/veckans-topp-5-fantasifemman.html

Anonym sa...

Det var två välspenderade timmar :). Det finns ju så himla många vackra människor! Kul att vi åter har lite lika smak. Jag hade tänkt ta med Clooney och jag slutade också titta på serien när han försvann!