söndag 22 juni 2008

Träningsvärk och blåsor på händerna

I går var jag ute i vår så kallade trädgård en stor del av dagen. Klippte gräset (med handjagare - därav träningsvärken) och grävde upp ogräs och tuvor i gräsmattan.
Jag hoppas innerligt att de snart kommer och fixar vår gräsmatta, för den är verkligen i bedrövligt skick. Det är snarare en äng än en gräsmatta, för de få grässtrån som finns har för länge sedan förlorat kampen om utrymmet mot maskrosor, smörblommor, mossa och säkert ett tiotal andra arter ogräs.
Idag ska jag ge mig i kast med brännässlorna borta vid staketet på framsidan, samt ta bort gräs och mossa mellan plattorna bredvid ytterdörren. Ja, och så börja släpa bort våra tio (10) sopsäckar fulla av trädgårdsavfall. Två av dem innehåller enbart maskrosor. Jag hatar maskrosor.

Fast trots att det är jättejobbigt rent fysiskt att fixa och dona i trädgården, så njuter jag ändå av det. Jag tycker faktiskt det är roligt. Det är renande för huvudet, och det känns verkligen att man åstadkommer något. Det syns, det märks.

Kanske ska vi fara till plantagen senare och inhandla lite växter, nu när den ena rabatten inte är full av brännässlor längre. När det blir fint ska jag ta ett par bilder och visa er här på bloggen.

Inga kommentarer: