fredag 25 april 2008

Grymma vuxenpoäng!

Idag gjorde vi oerhört vuxna inköp: en kratta och ett kvastskaft (maken hade sönder kvastskaftet i vintras när han tog i lite väl hårt i kampen mot snön). När jag kom hem tog jag itu med att kratta gården, vilket var både en nedslående och en lovande upplevelse.
Nedslående eftersom det verkar som om de som bodde här innan gett blanka fan i utemiljön. Jag tror inte gräsmattan blivit krattad alls, gräset är helt bortslitet i stora fläckar, jag hittade godispapper och plastpåsar och fimpar och dartpilar och annan skit i det som skulle vara blomrabatter, och så vidare. Bådar för mycket slit för att få till det. Men det lovande är att kvartersvärden lovat att så om gräsmattan och jag tror att det kan bli jättefint när vi får det klart.

Nu har jag gett upp trädgårdsmästeriet för idag, vi har ätit grillat för första gången i år och nu ser jag tv med dottern, så allt som allt blev detta en trevlig kväll.

Inga kommentarer: