lördag 26 april 2008

Lördagseftermiddag för mig själv

Idag var min dotters gudmor Josefine så snäll att hon oombedd erbjöd sig att vara barnvakt. Så dottern har fått vara med henne och hennes familj på barnmässa på Nolia och enligt hörsägen jagat ballonger för brinnande livet.
Maken for i väg på 30-årsfirande redan vid lunchtid, så jag har varit alldeles ensam hela eftermiddagen. Det har varit grymt skönt. Visst älskar jag min familj mest i hela världen, men man behöver egen tid. Efter att ha lämnat dottern i Josefines ömma vård susade jag genast till affären och införskaffade kvällstidning med bilaga samt skvallerblaska. Sen gick jag hem och kokade kaffe och spenderade de nästa fem timmarna med att ömsom njuta solen på uteplatsen läsande om Jennifer Anistons och Orlando Blooms påstådda romans (ska hon också skaffa sig en toyboy?), ömsom krattande gräsmattan.

Nu är jag nästan klar med vår lilla täppa, och jag kan meddela att vi måste införskaffa tuffare kratta, vår mesiga modell i plast för 59:- på COOP Bygg klarar inte av att riva upp mossa och avlägsna särdeles stora tuvor visset gräs. Men jag har i alla fall lyckats få bort alla godispapper och cigarettfimpar och nästan alla löv och det är alltid en början.
Nu sover dottern sött i sin vagn efter promenaden hem, och jag ser körslaget och äter mitt (välförtjänta) lördagsgottegodis.

Inga kommentarer: