måndag 28 april 2008

En inte fullt så lyxig sysselsättning

Efter mitt lyxiga kvällsfika bestämde jag mig för att laga mina jeans. Det har blivit hål högt upp på insidan av låren på båda byxbenen (lårskavsregionen känner alla ni som har eller har haft ett par kilo för mycket på låren till) och jag tänkte fixa dem så jag kan ha dem i morgon.
Visserligen måste lagningen ske för hand eftersom jag inte äger någon symaskin, men jag trodde naivt nog att det ändå skulle bli ett snabbt överståndet företag.

Härmed skriver jag svart på vitt till mitt framtida jag i fall jag skulle glömma det till nästa gång: att laga jeans för hand är skitjobbigt, skittråkigt, det tar jättelång tid och man skaver nästan bort huden på ett par av sina fingrar.

Jag har lagat det ena hålet och det tog över en timme. Det blir till att ha ett par andra byxor i morgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du får låna min symaskin...

jyttelisa sa...

Kære Anne

Det var en gång en flicka som hette Josefin----det enda som hon ägde det var en symaskin------, nej. Du skal få en maskine når vi kommer til sommer. OBS har sikkert på tilbud da og da, men hvis det skulle ske inden så må du gerne "hojta" till så sender jeg pengene bums!!!Godt at du har Josefine så længe.Kram fra din moder.