onsdag 23 april 2008

Frusna män som känns igen

Var tvungen att se "Frusna män söker kärlek" i kväll. Anders gick klassen över mig på högstadiet i Tärendö, och Per-Arne, Perra, äger Bykrogen i Pajala där jag tog mina första stapplande pubsteg när jag var 18-19 år.

Känns konstigt men kul att se folk man känner på TV. Såg det på jobbet och Victoria anmärkte på att dialekten gör att killarna låter lite småkorkade. Skitsnack, tyckte jag, malmfältsdialekt har ju min karl, den vittnar om en riktig man som kan såga tallar med fällkniv och slakta älg med locket på sin snusdosa (för att citera Mikael Niemi). Eller åtminstone inte har tummen mitt i handen eller rosa skjorta och backslick.

Ska bli intressant att följa.



De söker värme i TV
Hundratals kvinnor skrev kärleksbrev till TV-männen

Inga kommentarer: