onsdag 5 mars 2008

Den här boken vill jag ha!

Jag läste denna recension av Einsteins fru av Liv Strömqvist och insåg att den boken måste jag ha. Framför allt på grund av den lilla seriestrippen ur "Och nu kristendomen - lär känna en främmande religion" som var med i VK:s pappersupplaga men som tyvärr inte syns på länken. I den förekommer denna ordväxling mellan en reporter och en frikyrkopastor:

Reporter: I samband med Knutbypastorns handlingar var vi många som undrade... Tycker du som kristen att det är rätt att leja en barnflicka för att mörda sin fru?
Pastor: Nej, jag tar helt avstånd från sådana handlingar.
Reporter: Hur kommer det sig att inte fler kristna ledare gått ut och sagt att de tar avstånd från att man mördar fruar man är trött på?
Pastor: Jag kan bara säga att jag verkligen tyckte att det var fel, och jag tycker att man ska använda fredliga metoder när man skiljer sig!


Känns det igen, månne?

Inga kommentarer: