söndag 23 mars 2008

Det Björnströmska påskfirandet - vilket fiasko

Maken och jag hade tänkt att vi skulle äta något gott i kväll, inte det stora påskbordet, men väl lite fläskfilé och potatisgratäng. Det är trots allt påskafton och dessutom min gottedag, så vi tänkte passa på.
Tyvärr hade vi missat att Konsum stängde 18.00. Det upptäckte jag halv sju när jag tänkte handla. Inget gott fanns hemma. Det slutade med mat från kvartersgrillen - den äckligaste hamburgaren på länge, jag lämnade 3/4. Till och med stripsen var äckliga.
Jag äter inte ofta hamburgare, kanske tre gånger det senaste året, och alla har varit äckliga. Jag börjar ana att jag har trott att hamburgare är gott för att jag bara ätit det när jag varit fyllehungrig. Smaklökarna har även de drabbats av dåligt omdöme. Nej, inga fler burgare för min del.

Tur att vi var och köpte godis igår, något gott fick jag i alla fall på min gottedag. Och så visar 4:an King Arthur. Clive Owen - me likey.

Inga kommentarer: