söndag 16 mars 2008

Melodifestivalen finalen

För dig som just kröp fram från stenen du legat under de senaste sex veckorna kan jag berätta att det är final i melodifestivalen i kväll. Det är faktiskt första gången jag har sett alla deltävlingar plus andra chansen, jag vet inte om det betyder att jag blivit vuxen, svensson eller galen. Kanske alla tre.

Jag ska direkt avslöja att jag hejar på BWO i kväll. Jag gillar inte Charlotte Perelli, det spelar ingen roll hur
dåligt hon mår, eller att Bert Fjärt Karlsson varit elak mot henne, mina fienders fiender är inte automatiskt mina vänner. Men jag tror det blir jämt, båda har ju fått bra startnummer.

Jag hade tänkt att Christer Sjögrens bidrag skulle vara ett bra tillfälle för kisspaus, men nu hade jag tänkt följa
Aftonbladets förslag och dansa med framför TV:n. Not.

Till sist vill jag instämma i hyllningskören
som vill se Christian Luuk som programledare nästa år igen. Hans smått ironiska stil passar min - ska erkännas - lätt hånfulla inställning till hela schlagerfenomenet.

Sist men inte minst är jag jättejättejättenyfiken på vad Björn Gustafsson gör i kväll.

Inga kommentarer: