torsdag 20 mars 2008

Inte en kyckling i sikte

I år hade jag tänkt påskpynta lite. Jag tycker det är mysigt med påskpynt även om vi inte firar så där jättemycket, lite påskägg och kycklingar och påskägg och videris och påskägg.
Nu när mitt nya nyttiga liv har börjat har jag bara en gottedag i veckan, på lördag, och då ska jag ge mig själv ett jättestort påskägg för att jag har skött mig så bra under veckan.

Men än så har inte riktigt det här pyntandet tagit fart. Det är ju lite av ett projekt när man måste ut och plocka det där påskriset (finns det i plastvariant måntro, som en plastgran för påsken?). Det får ske i morgon.
Vi har haft påskris en gång förut, men det gick inte så bra eftersom vi hade två katter på den tiden. Ena katten tyckte fjädrarna i riset verkade vara läckra byten, så han gick till full attack och släpade in ett par grenar med rosa fjädrar i under sängen. Det slutade med att påskriset stod uppe på bokhyllan (2,05 hög, där fick det vara i fred) på dagarna och inne hos oss i sovrummet på nätterna.

Jag ska i alla fall jobba hela påsken. Storhelgs-OB. Mycket pengar.

Inga kommentarer: