torsdag 8 maj 2008

Heja Mischa!

Jag har ingen speciell åsikt om Mischa Barton som person. Jag såg inte OC och det enda jag vet om henne är det jag läst i skvallertidningar. Jag har förstått att hon har gjort en hel del dumheter, som man med rätta kan kritisera henne för. Att ta droger och köra bil påverkad är olagligt.

Däremot är det fullt lagligt att ha celluliter, fast man skulle kunna tro att det inte var så med tanke på reaktionerna på en strandklädd Barton med synliga gropar i låren. Nu säger Mischa ifrån, alla har celluliter och varför ska hon må dåligt över sina?

Jag tycker inte heller hon ska må dåligt. Hon, liksom alla vi andra kvinnor, förväntas leva upp till ett sjukt ideal. Mischa är en söt tjej, men hon ska alltså få skit för att hon inte är perfekt. Är det rimligt på något sätt?

Inga kommentarer: