fredag 16 maj 2008

Veckans topp fem: När jag blir stor ska jag bli...

Ja, jag är medveten om att jag denna fredag är lite sen med veckans topp fem, men jag har jobbat och haft fullt upp hela dagen. Hur som helst, här kommer den:

Denna veckans topp fem handlar om de där barndomsdrömmarna. Svaret vi gav på frågan "och vad vill du bli när du blir stor då?" när vi var barn och tonåringar.
Var ambitionerna högtflygande eller jorndnära, eller ville du rent av inte jobba alls? Blev drömmarna verklighet? Eller är det kanske så att du fortfarande inte riktigt vet vad du vill?

Lämna en kommentar med en länk till ditt inlägg om du väljer att delta.

Här är mina svar:
1. Teckenspråkslärare. Jag har ingen aning om varför. Jag tyckte väl det såg fränt ut.

2. Tågkonduktör. Jag såg en kvinnlig sådan på den goda gamla SJ-tiden som hade en sån fin konduktörshatt på sitt vackra, lockiga hår. Jag ville också ha en sån stilig mössa.

3. Journalist. Jag kom så långt som att ha PRAO på Norrbottenskuriren. Senare det närbesläktade yrket författare. Den drömmen lever än.

4. Reseledare. Efter min första resa till Rom var jag såld, och ville så hemskt gärna bo där. Om det så innebar att fösa turister från sevärdhet till sevärdhet.

5. Psykolog. Av någon outgrundlig anledning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mina svar:

http://tureson.blogg.se/2008/may/veckans-topp-fem.html

Anonym sa...

Här kommer min lista. Bättre sent än aldrig, va? ;-)
http://fuskmamma.blogspot.com/2008/05/veckans-topp-5.html