måndag 5 maj 2008

Nu ska här firas med ett glas vin och godis!

Äntligen!
Jag och maken har lyckats att (hoppas vi) korrekt ifylla en deklarationsbilaga för enskild näringsverksamhet samt redovisa moms.

Det tog endast nio (9) timmar utspridda över två (2) dagar, vi kom i säng 02.30 i natt, vi har ringt till skatteverket tre (3) gånger och till kompis som jobbar på revisionsbyrå en (1) gång. Vi har skrivit fel och skrivit om, räknat, kollat, dubbelkollat, trippelkollat.

Nu så här i efterhand när jag förstår vad som ska stå i alla rutorna tycker jag definitivt att det skulle kunna förklaras bättre än i skatteverkets tjocka broschyrer.

Nu ska vi äta grillad laxöring och potatis, och kanske ta ett glas vin om vi orkar. Samt svulla godis. En extra gottedag är oss väl förtjänt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Min deklaration är avklarad sedan länge, men jag firar ändå med några folköl ikväll.