fredag 9 maj 2008

Veckans topp fem: innan jag dör vill jag...

Denna veckas topp fem (läs här om du undrar vad det är för något) handlar om de där drömmarna vi har, de där sakerna vi vill uppleva. Någon gång.
Kort sagt: Fem saker du vill vara med om innan du dör.
Om du väljer att delta, lämna en länk till ditt inlägg i kommentarsfältet nedan som vanligt.

Här är mitt bidrag:

- Resa till Nya Zeeland. Jag har velat besöka det landet sedan jag var tretton år. Min önskan blev ännu starkare efter att ha sett den fantastiska naturen i sagan om ringen-filmerna.
Jag skulle vilja starta i Wellington och sedan hyra en bil och köra ner för sydön. I ungefär en månad. Hoppa världens högsta bungyjump utanför Queenstown.

- Fånga en lax. Jag gillar att fiska, så det är min fiskedröm. Den behöver inte vara jättestor. Fast ganska.

- Se Paul McCartney och Rolling Stones live. De må ha blivit coverband på sig själva, men det skulle vara så häftigt att se dessa musikaliska storheter på riktigt. Förresten är det rätt märkligt att Keith Richards har överlevt två beatlar. Vem fan trodde det för trettio år sedan?

- Bestiga Kebnekaise. Jag har inga intentioner att ta mig upp på några högre toppar, men det hade varit roligt att ha varit uppe på åtminstone ett berg, och då passar Kebne bra.

- Hitta en plats på jorden. Gärna ett hus, där vi trivs, där vi kan bo jättejättelänge. Där alla familjemedlemmar har det bra.

2 kommentarer:

jyttelisa sa...

Jag hoppas att brolle vann för Emmas skull. Rocka på tjejen.

Här följer 5 saker som jag skulle vilja göra innan jag dör.

Vara med min underbara lilla älskade Emma och vara mormor på heltid för henne.

Och så vil jag ta med henne till rom när hon har blivit lite äldre.

Sen vill jag följa hennes uppväxt, ställa upp som barnvakt för hennes föräldra så att de också kan få tid bara för varann.

allt detta förutsätter att vi flyttar upp till Umeå så att vi är i närheten.

Men innan det ska Emma få uppleva Legoland och Tivoli medan hennes morföräldrar fortfarande är kvar i Danmark

Sen vill jag till skotland med min kära make.

Sen förväntar jag att bli mormor igen, då Emma inte lär enda barnet i fam. Björnström.

Anonym sa...

Bättre sent än aldrig är min lista på plats:
http://fuskmamma.blogspot.com/2008/05/innan-jag-dr-vill-jag.html

Herregud människa vad du tvingar en att tänka efter! :)