torsdag 22 maj 2008

Kulturfyran - om internetberoende, möbler och ESC

Det är torsdag, dags att svara på kulturbloggens kulturfyra.

1. Internet pajade för många Sollentunabor idag. Internet har påverkar oss på flera sätt. Vad skulle du göra om du blev utan Internet en dag?
Det har jag varit, ibland under flera veckor, som när vi flyttade. Det blev till att kolla det viktigaste (t.ex. när, var och hur vårat internet skulle komma i gång igen, vilket man ironiskt nog behöver just internet för att ta reda på.
Svaret på frågan är: få tid över, men samtidigt spendera tid på att irritera mig över allt jag inte kan googla på, kolla på aftonbladet, på DN, på NSD, på wiki, på eniro, på imdb, på intranätet, på den ena sidan och den andra. Internet har trots allt blivit min primära informationskälla. Utan internet känner jag mig isolerad och oupplyst.

2. Nästa fråga har också med min dag att göra. En annan anledning till att jag inte hunnit vara vid datorn är att vi köpt nya möbler och har ägnat den här dagen åt inredning och omändring. Vi har bland annat skaffat en jättemysig indisk byrå med 28 lådor. Den är nog min favoritmöbel.

Har du någon favoritmöbel?
Jag önskar att jag kunde säga vår säng, men vår säng består av högst ordinära resårmadrasser från JYSK, bäddmadrassen som ingick i priset, samt trämedar. Vi har inte ens en sänggavel. Nej, sängen är ingen favorit.
Däremot gillar jag bokhyllor. Våra bokhyllor, andras bokhyllor, alla bokhyllor. Jag tycker det är vansinnigt snyggt med bokhyllor. Och det ska stå böcker i dem, inte så mycket prydnadskrafs.

3. Nästa fråga har med
kvällens semifinal i Eurovision Song Contest där det svenska bidraget med Charlotte Perrelli ska vara med och tävla om att få vara med i finalen på lördag. Så nu undrar jag: vilken sång kommer du först att tänka på när du tänker på Eurovision Song Contest?
Den här symboliserar ju på något vis hela fenomenet ESC:



4. Eurovision Song Contest är inte bara lättsamma, lättsmälta schlagerslingor, det är kläder, ofta glammigt och glittrigt. Vilket är det snyggaste klädesplagget tycker du?
Jag tycker boot-cut-jeans är jävligt snygga, både på tjejer och killar.

Inga kommentarer: