söndag 11 maj 2008

Såpan körslaget fortsätter med hjälp av kvällspressen

Nu är Brolle ännu argare på Pelle Porseryd, enligt Aftonbladet.
Det senaste i utvecklingen är att Joacim Cans har framfört "Living on a prayer" live förut, och därför sägs han ha haft bättre förutsättningar i finalen. Vilket jag har svårt att tro efter att ha sett klippet på youtube föreställande Cans som gästsångare på Finnkampsbanketten 2007.

Om man läser Aftonbladets artikel framgår det att deras reporter pratar med Pelle Porseryd som påstår att det var team Brolle som upplyste honom om Cans framförande, men när Aftonbladet berättar detta för Brolle har han inte hört talas om det.
Ergo: Aftonbladet har hittat klippet och skapat konflikten, och nu lyckas de göra stora rubriker av det.

För övrigt håller jag med Joacim Cans som säger att det bara är fånerier och att en professionell artist ska kunna lära sig en låt när det behövs. Living on a prayer är inte direkt någon obskyr b-sida, till och med Bodens Elvis måste ha skrålat med i den någon gång.

Jag har mina aningar om att Aftonbladet kraftigt överdriver det hela som vanligt, jag tror inte att Brolle "hade tårar i ögonen". Men han lär nog inte skicka något julkort till Pelle Porseryd i år.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag har också svårt att tro att Cans skulle haft nån fördel av låtvalet. Om Brolle inte hört living on a prayer så vet jag inte var i skogen han vuxit upp. Under en sten, uppfostrad av två kottar?

Jennie sa...

Åh vad jag håller med dig. Försökte få fram ungefär samma sak som du i min blogg men du lyckades bättre ;-)